Puterea dragostei- Recenzie

Autor: Barbara Taylor Bradford

Titlu original: Hidden

Anul apariției: 1998

Gen: Dragoste

Editura: Litera

Nota: 2/5

După impactul pozitiv pe care l-a avut cartea Irezistibil din colecția Cărți Romantice asupra mea, am spus că trebuie să mai citesc una numai ca să mă conving că nu sunt toate atât de bune. Din păcate m-am convins.

Să citesc cartea Barbarei Taylor Bradford a fost mai rău decât tortura. Este o carte mai mult decât mediocră, este o carte proastă. Ceva atât de clișeic încă nu mi-a fost dat să vad. Pe lângă personajele slab creionate și prea puțin definitivate, întreaga acțiune pare să fie scoasă dintr-un film de foarte proastă calitate.

Să vă spun despre ce e vorba ca să judecați voi dacă îmi dați dreptate sau nu.  Totul sună cam așa: avem în centru o femeie de 42 de ani (dacă mai țin bine minte) pe nume Claire și pe acest tip Mark Saunders care este soțul ei. Totul normal, tipul evident putred de bogat și cu o funcție importantă în guvern, ea femeie independentă, de succes și cu o carieră de invidiat, ce să mai, mai trebuia puțin și puteai să pui „și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”. Aici  intervine șpilul, cei doi au o fiică care nu e chiar fiica lor pentru că știți, să vedeți și să nu credeți, această Claire era deja gravidă când l-a cunoscut pe Mark, dar el om bun și cavaler a acceptat să o crească ca și cum ar fi fost a lui. Fata e plecată în Anglia la facultate, își trăiește viața departe de încuiații aceștia și apare prea puțin în acțiune, având în vedere rolul atât de important pe care îl joacă. De câțiva ani Mark a devenit violent, prea violent, iar Claire, ca o victimă ce este, îi ia apărarea și crede că se va schimba (vă rog observați dramaturgia momentului). El nu se schimbă și aici intervin prietenele ei sub forma unei echipe care ar fi mers mai bine cu agentul 007 decât într-o astfel de carte, dar revenim. Așa cum am spus toți tipi ăștia de prin carte se poartă de parcă ar fi agenți secreți și ar avea o misiune a naibii de importantă, în realitatea viziunii mele, sunt doar oameni prea plictisiți care nu au ce face acasă, sincer, pentru că în încercarea de a o salva pe săraca domniță de soțul cel rău, prietenele ei îi înscenează o răpire și alte cele.

Eu înțeleg ca-i beletristică, dar nici chiar așa că trecem pe partea de SF de acum, adică sincer, ce e cu toate teoriile alea ale conspirației și toate poveștile de pe acolo? „Tocmai m-a vizitat Mark, băut bine, o căuta pe Claire. Ea e-n siguranță?”, hai nu zău, pe bune… Atâta stupiditate eu nu am putut să vad „Roky își smulse botul din palma lui și i-l așeză în poala, ca să poată fi mângâiat mai bine”- dacă nici asta nu e luată dintr-un film, eu ma arunc pe geam (stau la 3 deci…).

Acum că am reușit cumva să trec peste momentul acesta și să mai calmez cumva criza împotriva clișeităților din această carte, vreau să mai spun că, săraca autoare, într-o încercare, aparent disperată, de a demonstra că toată cultura și inspirația ei nu e doar din filme de prost gust, mai inserează pe ici pe colo câte un Mozart, câte un Bach, doar doar convinge și ea pe cineva că apreciază și înțelege arta. De altfel, numele acestea sunt singurul motiv pentru care cartea a primit 2 stele din cinci și nu una.

Nu știu ce să mai spun, nu pot să nu recomand o carte, pentru că ar putea fi pe acolo pe undeva oameni izolați rău de tot cărora să le fi plăcut, dar pentru mine a fost prea mult. La ultima parte mă dureau atât de tare ochii și aveam atâta stres pe capul meu încât am început să sar pagini și paragrafe cu totul, numai să o termin odată și să fac recenzia aceasta (răutăcioasă, dar realistă).

A citit cineva cartea aceasta? Sau o întrebare și mai potrivită, i-a plăcut cuiva cartea aceasta?