Jocurile foamei II – Sfidarea – Recenzie

Autor: Suzanne Collins

Titlu original: Hunger games – Catching Fire

Anul apariției: 2011

Citate: Sfidarea

Gen: Aventură

Editura: Nemira

La fel ca și în cazul primului volum, Jocurile foamei nu m-a dezamăgit. Sfidarea continuă povestea și te face să îți pui cătușele de unul singur. Abia aștepți să fii prins de carte și să nu o mai poți lăsa.

La finalul ultimului volum Katniss și Petta au ajuns înapoi în districtul 12 ca și învingători ai celei de a 74-a ediție a jocurilor, însă (evident că există un „însă” că doar nu or să se întoarcă și or să trăiască fericiți până la adânci bătrâneți două volume)- însă lucrurile încep să se schimbe. Capitoliul îi vrea pe cei doi împreună și le organizează nunta, în timp ce conducerea Panemului,  Președintele Snow, îi vrea morți pentru că au sfidat Capitoliul.

În ultima parte a primului volum, chiar înainte de încheierea jocurilor, atunci când Peeta și Katniss erau singurii rămași în arenă, ea a scos un pumn de fructe otrăvite pe care le-a împărțit cu partenerul ei, hotărâtă să moară alături de el decât să se întoarcă în district ca ucigașă a lui. Ei au fost opriți și declarați amândoi învingători de către șeful creatorilor-de-joc, care ulterior este ucis și înlocuit de către președintele furios.

Peeta joacă ireproșabil rolul îndrăgostitului, pe când Katniss este bulversată și amețită de tot ce se 12358537_145737815791637_2087156939_nîntâmplă, atunci când ea află că Peeta o iubește pe bune, se pune un zid invizibil între cei doi care dispare doar în fața camerelor de filmat.

Faptul că cei doi au ales să nu joace după regulile Capitoliului a fost înțeles ca un act de rebeliune, iar districtele au început să se revolte, unicul rezultat fiind acela al întăriri securității și a sporirii numărului de Apărători ai păcii din fiecare district.

La început cei doi se poarta ca niște păpuși în timpul Turneului Triumfal de frică ca nu cumva celor dragi să li se întâmple ceva, însă când protagonista își dă seama că Districtele sunt în revoltă, începe să ia în considerare posibilitatea de a fugi în sălbăticie împreună cu toți cei apropiați. Lucrurile se schimbă când Gale află despre revolte. El nu mai vrea să fugă, ci să se alăture forțelor combatante și să organizeze propria revoltă în Districtul 12.

Și pe plan sentimental lucrurile evoluează, deși lent, ceva ceva se mișcă. Gale o sărută pe Katniss și cumva, președintele Snow află și folosește asta ca armă de șantaj, în timp ce Peeta continuă să fie el și pur și simplu să îi topească inima, făcând-o sa aibă sentimente contradictorii. Personal înclin în favoarea lui Gale, însă presimt că în volumul trei autoarea are planuri mari pentru ea și pictorul-brutar, chiar dacă Gale i-a mărturisit acesteia că o  iubește.

Atunci când joaca de-a îndrăgostiții pentru camere se termina, iar Katniss se gândește serios la o revoltă, abandonând ideea de fugă (mi s-a părut un act destul de wow pentru că a făcut asta pentru Gale, din moment ce s-a răzgândit după ce acesta a fost biciuit bine, fiind prins cu vânat de către noul apărător al păcii din oraș). Într-o nevoie disperată de a-și pune ordine în gânduri se duce în pădure unde găsește două femei din districtul 8, aflând astfel despre revolta care a avut loc acolo și despre răspunsul exploziv al Capitoliului precum și despre o presupusă existență a districtului 13 în subteran, chiar sub ruinele orașului de altădată.

Planurile, oricare ar fi fost, sunt dejucate atunci când aude despre condițiile noului Jubileu al Pacificării – Jubileul Pacificării este o ediție specială a Jocurilor Foamei care are loc o data la 25 de ani, astfel, pentru cea de a 75- a ediție a Jocurilor s-a nimerit ca în mod „accidental” să se aleagă tributuri dintre câștigătorii edițiilor trecute. Având în vedere că Katniss este singura femeie care a câștigat Jocurile din Districtul 12 și este în viață, ea ajunge din nou în arenă cu singurul gând de a-l proteja pe Peeta și nimic altceva, însă se întâmplă lucruri ciudate, se formează alianțe și constată că ceilalți îl protejează pe Peeta fără să știe de ce. Finalul este cât se poate de surprinzător și te ia pe nepregătite. Totul se întâmplă atât de repede încât nici nu îți dai seama ce și cum. Aș vrea să vă spun ce se întâmplă dar aș strica suspansul deja diminuat de sutele de detalii pe care le-am oferit.

Cartea a fost grozavă și abia aștept să citesc și ultimul volum al trilogiei. Autoarea are un stil lejer și captivant, lectura este ușoară și plăcută.  În triunghiul format din Peeta-Katniss-Gale am câteva dubii și nemulțumiri. Într-un fel îmi pare rău de Peeta, el e trup și suflet pentru ea, face tot ce dorește, în schimb tot ce face ea este să îl ignore, pe când a fost nevoie ca un singur fir de par din capul lui Gale să fie atins ca să îți schimbe complet planurile de fugă și să își dorească răsturnarea Capitoliului.

Oricum, cartea a fost superbă și merită citită. Cei care au citit-o pot confirma că este o serie grozavă și am sentimentul că nici ultimul volum nu mă va dezamăgi.

A citit cineva cartea? V-a plăcut? Vrea cineva să o citească?

3 gânduri despre &8222;Jocurile foamei II – Sfidarea – Recenzie&8221;

1. Aceasta carte a primit si din partea mea 5 stele din 5 pe GoodReads. Fenomenala, la fel ca prima! La filme nu m-am putut uita, fiindca mor incet atunci cand vad ca un film ignora detalii importante dintr-o carte si se trece superficial prin toate cele ce se intampla..

Apreciat de 1 persoană

• Si eu am adorat cartea asta, si intreaga serie de altfel. Cat despre filme exact asa patesc si eu. Am inceput sa ma uit la primul dar nu… chiar nu, mai ales cand am vazut ca ea a luat brosa din piata de la o vanzatoare si nu de la fata primarului am zis ca e prostie de film si nu m-am mai uitat.