Jurământ de sânge (Academia Vampirilor IV) – Recenzie

Citate: Jurământ de sânge

Editura: Leda

Nota: 5/5

Un al patrulea volum al serie ne oferă o perspectivă nouă asupra a tot ceea ce s-a întâmplat până acum.

Descrierea de pe spatele cărții sună cam așa:

PÂNĂ UNDE VA MERGE ROSE CA SĂ-ŞI ŢINĂ JURĂMÂNTUL?

Atacul recent de la Academia Vampirilor a fost cel mai violent din istoria şcolii, sacrificând vieţi de elevi moroi, profesori şi gardieni. şi, mai mult, strigoii au luat cu ei un număr de victime… printre care şi pe Dimitri.

Acesta ar prefera să moară decât să devină unul dintre ei, iar acum Rose trebuie să o părăsească pe cea mai bună prietenă a sa, Lissa — cea pe care a jurat să o protejeze cu orice preţ —, şi să îşi ţină promisiunea făcută faţă de Dimitri cu multă vreme în urmă. Dar acum, când totul este în joc, cum poate ea distruge persoana pe care o iubeşte cel mai mult?”

Această carte e mai diferită decât ceea ce am citit până acum. Lucrurile se schimbă. Nu mai suntem prinși în universul academiei și nici viața de elev nu mai constituie așa un punct important în evoluția acțiunii. Acum cea mai mare parte a acțiunii se petrece pe meleaguri mai exotice, așa ne găsim trântiți în mijlocul nimicului prin mama Rusia împreună cu Rose căutându-l pe Dimitri ca să îl omoare.

La acest volum se observă, probabil, cea mai mare evoluție a personajelor, iar prin asta mă refer în primul rând la Rose care învață să se descurce, dar și la Dimitri care nu o mai arde Zen chiar toată ziua. Pe lângă ei, Lissa se confruntă cu viața ei fără să mai fie protejată ca o păpușă în cutie și face o treabă acceptabilă pentru cineva obișnuit doar să respire în timp ce cea mai bună prietenă făcea toată treaba grea. O semi evoluție există și la Adrian, însă nu chiar atât de pronunțată, el continuă să fie el.

Excursia noastră prin pustietatea Siberiei ne poartă în cele mai tanice colțișoare ale vieții lui Dimitri chiar în sânul familiei sale. În prima parte acțiunea se desfășoară lent, dar cartea ne menține interesul prin introducerea unor noi personaje. Misteriosul Abe Mazur, cunoscut și ca „Zmeul”, este un personaj fugitiv, prezent doar în anumite momente și care urmărește atingerea unui scop cunoscut un timp doar de el. Învăluit în mister aproape că rivalizează cu ciudățenia Evei, un nou personaj. Eva este bunica lui Dimitri și este o „cititoare în cărți”/clarvăzătoare, iar după toate aparențele Rose îi este total antipatică. Sydney Sage este, probabil, cel mai intrigant personaj care apare în acest număr al seriei. Prin intermediul ei descoperim o nouă categorie de supranatural și anume Alchimiștii. Alchimiștii au rolul de a ascunde vampirii (fie ei morți sau vii) și dhampirii de restul oamenilor.

Familia lui Dimitri este fermecătoare, caldă și primitoare. Surorile drăguțe și mama iubitoare care o cocoloșește pe Rose o face să se gândească serios la posibilitatea ca ea să trăiască acolo pentru tot restul vieții ca văduva lui Dimitri, însă alege să se alăture unui grup de nejurați care vânează și ucid strigoi.

La întâlnirea epico-dramatică dintre Strigoiul Dimitri și surprinsa Rose, aceasta din urmă dă un rateu aproape la fel de epic ca întâlnirea în sine. Aceasta uită cea mai importantă lecție primită de la mentorul/iubitul ei, astfel ajunge să fie captivă într-o casă de strigoi super luxoasă în care sexosul ei iubit-malefic încearcă să o convingă să devină strigoi de bună voie.

Cartea aceasta a fost ceva mai neobișnuita decât celelalte trei pentru că – așa cum v-am spus – se schimbă decorul și nu mai suntem nevoiți să vedem drama continuă în care Lissa e pe primul loc, deși cu ajutorul legăturii dintre ea și Rose putem vedea ce se întâmplă în continuare pe la „Sf. Vlad” și nici acolo lucrurile nu sunt roz.

Volumul în sine a fost interesant, intrigant și o combinație super mișto de dulce, moale și pufos cu ceva acțiune și multă Vodcă.

Vă invit să citiți cartea dacă nu ați făcut-o deja, iar dacă ați citit-o… știți despre ce vorbesc. Super carte.

3 gânduri despre &8222;Jurământ de sânge (Academia Vampirilor IV) – Recenzie&8221;